Måndag- och Onsdagsträning

Veckan började väldigt bra. Träning för Hanschen och Casini var hur fin som helst, uppe i formen, bra tryck men väntade ändå. Jag red på kandaret och det är så roligt för han trivs så bra med det. Tuggar och suger och smaskar och bjuder på. Tänk om det var lika lätt att hålla ihop honom på tävling!! Vi red linjer ur A6 och Msv programmet. Och jobbade med galoppen och bytena och ju mindre jag rider i byten dess bättre blir det. Bytet till höger är lättast men bytet till vänster kommer nog att bli bäst bara jag får ordning på det. Vänster galoppen börjar det bli riktig ordning på, han fullkomligen lyfte sadeln.

Onsdagens Ninniträning lades focus på skolorna och nu har jag inte jobbat med dem på ett litet tag, det har bara varit galoppjobb ett tag så det kändes lite ringrostigt. Att det ska var så svårt att få till en bra ingång i skolorna, men får man till det så är resten e peace of cake...Men Casini tuffar på ändå även om ett bakben slirar ut i vändningen, han är oerhört positiv och trivs med livet. Han har bytt hage och fått Empe brevid sig i hagen. Dom når varandra lite grann över staketet och Casini tycker det är så mysigt att få stå och dra lite i grimman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0